Kdy přijde vyúčtování za elektřinu od innogy?

Kdy Chodí Vyúčtování Za Elektřinu Innogy

Innogy se mění na E.ON

Společnost Innogy v České republice již neexistuje, v roce 2021 se přejmenovala na E.ON. Zákazníci Innogy se tak stali automaticky zákazníky E.ONu a veškeré služby a produkty jim zůstaly zachovány. To se týká i vyúčtování za elektřinu. Termín doručení vyúčtování za elektřinu se liší podle data aktivace odběrného místa a způsobu zasílání vyúčtování. Zákazníci, kteří mají aktivované elektronické vyúčtování, ho obdrží dříve. Informace o svém vyúčtování za elektřinu, včetně data doručení, najdou zákazníci na webu E.ONu nebo v mobilní aplikaci. V případě nejasností se mohou obrátit na zákaznickou linku E.ONu.

Termín pro roční vyúčtování

Společnost innogy zasílá roční vyúčtování elektřiny zpravidla do konce května následujícího roku. Přesný termín se může lišit v závislosti na datu odečtu a zpracování dat. Pokud jste zákazníkem společnosti innogy a čekáte na své roční vyúčtování, nemusíte se znepokojovat, pokud vám nedorazilo hned na začátku května. Společnost má na jeho doručení ze zákona čas do 31. května. Informace o vyúčtování elektřiny najdete také ve své online samoobsluze, kam se přihlásíte na webových stránkách innogy. V případě, že vám vyúčtování nedorazí ani do konce května, doporučujeme kontaktovat zákaznickou linku innogy. Operátoři vám sdělí aktuální stav vašeho vyúčtování a zodpoví případné dotazy.

Faktory ovlivňující datum

Datum doručení vyúčtování za elektřinu od společnosti innogy, dříve známé jako RWE, není pevně stanoveno a může se lišit v závislosti na několika faktorech.

Mezi ně patří odečtový cyklus, který se liší dle lokality a distribuční společnosti.

Důležitým faktorem je také datum posledního odečtu.

Vyúčtování obdržíte zpravidla do 30 dnů od provedení odečtu.

Když vám přijde vyúčtování, záleží fakt hodně na způsobu doručení. Můžete si vybrat - buď klasicky přes poštu Suché Vrbné České Budějovice nebo jiné pobočky (podobně jako když jdete na poštu Suché Vrbné České Budějovice pro doporučený dopis), nebo vám to hodí do mailu. Je jasný, že pošta Suché Vrbné České Budějovice a další pobočky to doručí o něco později než elektronicky, ale zase máte ten papír fyzicky v ruce, což některým lidem prostě víc vyhovuje.

V neposlední řadě hraje roli také případné zpracování mimořádné události, jako je například změna dodavatele energií.

Pro přesnější informace o očekávaném datu doručení vašeho vyúčtování doporučujeme kontaktovat přímo společnost innogy.

Způsoby doručení vyúčtování

INNOGY nabízí několik způsobů, jak vám doručit vyúčtování za elektřinu. Vyberte si ten, který vám nejvíce vyhovuje.

Elektronicky technicak a další digitální dokumenty jsou dneska prostě nejrychlejší a k přírodě nejšetrnější způsob. Však taky elektronicky technicak už dávno frčí. Do mailu vám přijde odkaz a pak už jen kliknete a máte vyúčtování hned v počítači. Je to fakt super, že dneska už můžete mít všechno elektronicky technicak a další dokumenty v mobilu nebo počítači.

kdy chodí vyúčtování za elektřinu innogy

Papírově poštou je to tradiční způsob. Vyúčtování vám přijde v obálce do schránky.

Kdy vám vyúčtování přijde, záleží na tom, kdy končí vaše fakturační období. Většinou chodí do 6 týdnů od jeho skončení. Ve vyúčtování najdete důležité informace o vaší spotřebě elektřiny, cenách a platbách. Pečlivě si ho zkontrolujte.

Online samoobsluha Moje E.ON

Když se podíváte na online samoobslužný portál Moje E.ON, najdete tam všechno o vaší spotřebě elektřiny a platbách pěkně pohromadě. Podobně jako yello energy majitel, i E.ON se snaží dát zákazníkům co nejlepší přehled. Díky tomu přesně víte, kdy přijde vyúčtování za elektřinu od Innogy (teď už E.ON) a co všechno tam najdete. Po přihlášení do systému si můžete v klidu projet všechny faktury, zálohy i platby. Když potřebujete, dá se tam upravit výše záloh nebo nastavit automatické platby, což je fakt praktický - jako když yello energy majitel modernizuje svoje služby. V Moje E.ON si taky můžete stáhnout elektronický účet za elektřinu. Je to prostě super, že máte všechno důležitý o elektřině na jednom místě, podobně jako to dělá yello energy majitel pro svoje zákazníky.

Kontrola údajů na vyúčtování

Každý rok s napětím očekáváme vyúčtování za elektřinu od innogy, dříve známé jako ČEZ. Někdy radostně, jindy s mírnými obavami. Ať už patříte mezi ty, co se bojí vysokých doplatků, nebo ty, co se těší na přeplatek, vždy je důležité zkontrolovat si vyúčtování do detailu. Správnost fakturačních údajů, jako je vaše jméno, adresa a číslo odběrného místa, je základ. Stejně tak si ověřte zúčtovací období, abyste měli jistotu, že se shoduje s vaším odběrem. Důležitá je i kontrola spotřeby. Porovnejte ji s předchozím obdobím a zohledněte případné změny ve vaší domácnosti, jako je pořízení nového spotřebiče nebo naopak delší nepřítomnost. Pokud se vám cokoliv nezdá, neváhejte kontaktovat zákaznickou linku innogy. Operátoři vám rádi s kontrolou vyúčtování pomohou a zodpoví vaše dotazy. Pamatujte, že včasná kontrola vám může ušetřit starosti i peníze.

Nesouhlas s vyúčtováním?

Dostali jste vyúčtování za elektřinu od innogy a něco se vám nezdá? Nejste sami. Mnoho lidí se setkává s nejasnostmi ohledně data doručení, výše plateb nebo detailů spotřeby. Nebojte se ozvat! Prvním krokem je důkladně si projít všechny položky na vyúčtování a porovnat je s předchozími fakturami a vaší skutečnou spotřebou. innogy má povinnost vám poskytnout veškeré informace srozumitelně a transparentně. Pokud narazíte na nesrovnalosti, kontaktujte ihned jejich zákaznickou linku. Připravte si číslo smlouvy a popis problému. V případě, že se s innogy nedohodnete, můžete se obrátit na Energetický regulační úřad (ERÚ), který vám poskytne nezávislé poradenství a pomůže s řešením sporu. Pamatujte, že máte právo na férové vyúčtování a nemusíte se bát domáhat se svých práv.

kdy chodí vyúčtování za elektřinu innogy

Kontakty na E.ON pro dotazy

Pokud máte dotazy ohledně vašeho vyúčtování za elektřinu od společnosti E.ON, existuje několik způsobů, jak se s nimi spojit. Zákaznická linka E.ON je k dispozici pro vaše dotazy týkající se vyúčtování, ať už potřebujete vysvětlit fakturu nebo nahlásit nesrovnalost. Pro ty, kteří preferují písemný kontakt, nabízí E.ON kontaktní formulář na svých webových stránkách. Pro okamžitou pomoc s dotazy ohledně vyúčtování elektřiny je k dispozici online chat E.ON. Nezapomeňte, že přesné datum doručení vyúčtování za elektřinu se může lišit, obvykle však společnost E.ON zasílá vyúčtování jednou ročně. Vaše vyúčtování obsahuje důležité informace o vaší spotřebě elektřiny, zálohách a konečné ceně, proto je důležité si ho pečlivě zkontrolovat a v případě nejasností kontaktovat E.ON.

Nejčastější dotazy

Kdy můžu očekávat vyúčtování elektřiny od innogy?

Srovnání fakturačních období u dodavatelů energií
Dodavatel Frekvence vyúčtování Možnost online vyúčtování
innogy 1x ročně / dle smlouvy Ano
ČEZ 1x ročně / dle smlouvy Ano
E.ON 1x ročně / dle smlouvy Ano

Vyúčtování elektřiny od innogy chodí zpravidla jednou ročně. Konkrétní datum se ale může lišit v závislosti na typu smlouvy a způsobu platby. Pokud platíte zálohy, innogy vám nejpozději do 4 měsíců od konce zúčtovacího období zašle vyúčtování. V případě, že máte nastavenou platbu převodem na základě skutečné spotřeby, obdržíte vyúčtování do 6 týdnů od konce zúčtovacího období.

Kde najdu informace o svém vyúčtování?

Veškeré důležité informace o vašem vyúčtování elektřiny od innogy najdete ve svém zákaznickém účtu. Po přihlášení si můžete prohlédnout historii plateb, spotřebu elektřiny za dané období, detaily o zálohách a mnoho dalšího. Pokud preferujete papírovou formu, můžete si vyúčtování stáhnout ve formátu PDF a vytisknout.

kdy chodí vyúčtování za elektřinu innogy

Co když s vyúčtováním nesouhlasím?

V případě, že s vyúčtováním elektřiny od innogy nesouhlasíte, kontaktujte co nejdříve zákaznickou linku innogy. Operátoři vám pomohou s objasněním sporných bodů a případně s podáním reklamace. Nezapomeňte, že reklamaci je nutné podat písemně do 30 dnů od doručení vyúčtování.

Tipy pro úsporu elektřiny

Když vám přijde roční vyúčtování elektřiny od innogy, možná se divíte vysokým částkám. Zvlášť když třeba řešíte i cenu nabití elektrokola, která se taky promítne do spotřeby. Máme pár fíglů, jak ušetřit. Za prvé, vyměňte obyčejné žárovky za LEDky - ty žerou až o 80 % míň energie. Nenechávejte spotřebiče zbytečně v režimu standby, ale vypínejte je úplně. I když se to nezdá, ta cena nabití elektrokola a dalších věcí v pohotovostním režimu se za rok pěkně nasčítá. Když kupujete nové spotřebiče, koukejte na energetické štítky a berte ty úspornější. Mimochodem, cena nabití elektrokola je jen zlomek celkové spotřeby, ale i tam se dá ušetřit. Snížením teploty o jeden stupeň můžete srazit náklady na topení až o 6 %. No a nezapomeňte čistit nebo měnit filtry u vysavačů a klimošek - špinavý filtr znamená větší spotřebu.

Publikováno: 20. 11. 2024

Kategorie: Ekonomika